Tuesday, August 23, 2011

Fakulti Minda II | Bahagian III

Salam Ramadhan,

Entry aku kali ni..masih mengekalkan tajuk Fakulti Minda, tp bahagian yg ke-3. 

Ada apa pada Fakulti Minda? Jawapannya tiada apa. Sekadar perkongsian perspektif dari aku utk korang semua.

Kenapa memilih Fakulti Minda? Aku rasa, perkataan minda itu lebih sesuai berpasangan dengan Fakulti.  Bertepatan dgn perkataan Fakulti itu sendiri yg merupakan institusi berfikir dan minda itu sendiri adalah asasnya.

Foto2 dibawah ni aku capture pada masa dan tempat yg berlainan; sama ada dirancang ataupun tanpa dirancang. Exif data? Ermm.. aku rasa permainan aku sama je; sentiasa letakkan apeture melebih f13 atau f15 bergantung dgn cahaya.  Seronok bermain dgn slow shutter - ~15 sec keatas utk kebanyakan foto dibawah ni.  ISO sentiasa yg paling minimum.

Aku tak lah pandai sangat, ini saja yg aku boleh kongsi dgn korang.  Nak tulis panjang2 pun tak reti sebab aku bukan blogger, nak kata photog pun tak tau pada tahap yg mana.  Jadilah aku penulis picisan yg ntah apa ntah.  Mcm mana sekalipun, aku bangga share dgn korang berkenaan dgn perspektif aku ni.

Bak kata pepatah, yg sama itu kita raikan, yg berbeza itu kita hormati (ada ke pepatah mcm ni?)
   




















No comments:

Post a Comment