Monday, August 22, 2011

My Lovely Cat

Salam Ramadhan,

Entry kali ni, aku nak cerita sikit pasal Kucing kesayangan aku.  Seronok melayan kerenah dia ni.  Aku namakannya Miki, sempena nama kucing aku yg dah mati 2 tahun yg lepas. 

Alkisahnya, si Miki ni aku jumpa tepi jalan.  Sebelum aku membuat keputusan utk ambik dia sbg binatang angkat, sebenarnya dah 3 kali aku terserempak dgn dia kat area rumah aku.  Selepas kali ke-3, anak aku suruh bawak balik kucing tu.  Masa tu kesian aku tgk anak kucing ni, kurus kering je.  Sampai je ke rumah, wife aku bagi makan dan mandikan dia.  Mula2 nak letak balik kat tempat kami jumpa.  Tapi kesian pulak.  Yelah, kan kecik lagi, tak de mak bapak pulak tu. So, aku kata, duduklah 2 atau 3 hari lagi baru lepaskan dia balik.

Sekarang dah genap 4 bulan si Miki ni duduk dgn kami.  Jadi sayang pulak kat dia.  dah gebu pulak tu.  Mau tak gebunya, makan sodap je hari2....

Anyway, aku rasa semua org tau yg kucing ni binatang kesayangan Rasulullah s.a.w.  Antara salah satu sebab kewujudan kucing ni ialah utk menjadi binatang peliharaan manusia. Agak2 ada tak org yg jadikan kucing ni pembantu rumah..errkk..

Setakat ni, model yg paling degil adalah si Miki ni.  Azabnya nak capture foto dia ni.  Tak reti duduk diam.  Walau mcm mana sekalipun, aku berjaya capture beberapa keping utk dijadikan koleksi aku.  Haha..terima kasih Miki atas kerjasama anda.

Jadi, secara rasminya Miki telah menjadi assitant aku dan pada masa yg sama talent aku..erkk..nak lawan talent2 yg ada diluar sana.  Mana2 photog yg nak dpt kan talent dari spesis yg agak berlainan dari kebiasaan, boleh lah hubungi aku..grrrr...








No comments:

Post a Comment